Våran SWATH-recension

Lisa(Bella):
Ojojoj kan jag bara säga..Jag hade längtat till denna film i år och var så glad att se den men rädd att den skulle vara sämre än mina förväntningar.Men jag kan säga er Det var den inte! Jag har aldrig sett en sån här film, vissa stunder höll jag på att garva ihjäl medans andra jag nästan skulle börja gråta.Jag log och vart arg på vissa personer.Jag bara älskade Kristen som Snow White inte bara för att jag är en twilightfan utan för att hon passade som henne hela karaktären.Sen så vart jag super förtjust i Chris Hemsworth som spelade Huntsman hur rolig han var och hur han ändrades helt när han var med henne!Jag hoppas verkligen att de gör en forsättning av filmen jag vill verkligen se om hon kommer göra ett val mellan Huntsman och henne vän William.Jag var så hyper när filmen skulle börja och när den var slut var jag ännu hyperaktig.De var så bra att de fick med scenen med äpplet då snövit tog tuggan och föll ner och drottning kom fram som utklädd som William.Men så jag höll på att gråta när både Gus och snövit dog hur sorligt var inte det!
Men min favorit scen kanske är konstig men jag älskade när snövit var död och Huntsman satt och drack och sen började han prata med henne hur hon förändrade honom precis som han fru hade gjort och så kysste han henne och man visste ju att då skulle hon vakna så vackert, och så bestämmde sig Snow White att de skulle kriga därifrån när han hade pratat med henne och framtill slutet var jag som lyckligast,även om "kriget"var en aning spännande!
Jag hoppas och vill att en följare görs av filmen, hundratals frågor har ploppat upp i mitt huvud och bara filmen kan besvara dom!
Som:Hörde Snow White när Huntsman pratade med henne?Kommer hon att välja honom om det blir en uppföljare?Hur kommer kungariket bli?
Ja det måste helt enkelt bli en forsättning!Så läsare Ni måste se filmen.

Eve(Katniss):
Jag har inte så mycket att säga om filmen utan att den ÄGDE! Så mycket bättre än vad jag trodde att det skulle vara! Jag håller med Lisa om frågerna, hur kommer det bli? Kommer det bli en uppföljare?

- En film värd att se!

Hanin(Elena):

Jag tyckte att SWATH var otroligt bra! Jag hade höga förväntningar på filmen och det var precis som jag hade tänkt mig. Kristen gjorde ett jättebra jobb med sin karaktär och man kunde leva sig in i filmen. Därför så blev Snövit min favoritkaraktär. Den bästa delen av filmen var nog ‘kriget’. Det var ‘toppen’ av filmen och det var jättespännande hela tiden. Filmen enligt mig är inte som sagan ‘Snövit’. Den är mer som en mer ‘vuxen’ version av sagan. Jag förstod precis allting som pågick och det var inget krångel med språket eller något.

Det som jag tyckte var bra var att de pratade med en engelsk dialekt, så man förstod ungefär från vilken tid filmen kom från. Det var också bra att man fick veta mer om jägaren. I sagan så är han knappt med men nu är han en av huvudpersonerna.

Självaste handlingen, eller ‘historien’ var väldigt bra. Den var rolig på ett ställe och spännande på ett annat, så det blev inte ‘ihopmosat’.

Så för att sammanfatta: Otroligt bra film, bra skådespelare, bra historia!

Den får 5 av 5 bloddroppar av mig!